søndag 27. februar 2011

En herlig dag.........................

"Dagen i dag, kan bli din beste dag", synger Marit Larsen.
Og ja, dagen ble riktig god! I formiddag satte jeg meg ned foran Tv- skjermen i nyhuset i Framverran. Som fjern slektning og sambygding med den nye skikongen , Petter Nothug, ble dagens 30 km. med skibytte en svært GOD opplevelse for meg. Forventning. spenning og glede i en herlig mikstur.............. og når oppløpet kom, snørte halsen seg, en voksende klump i halsen som utløste seg i et gråtkvalt ubestemmelig hikst! Tenk at gamlefar sjøl fikk blanke øya og nesten en kort gråt som gikk over i herlig latter. Det er ikke hver dag slike opplevelser kommer til overflaten, egentlig en helt herlig følelse! Tusen takk for opplevelsen Petter !!

Litt senere gikk jeg ut på trimrunden min her i Framverran, hos de aller fleste var flagget kommet frem og feiret seieren hans Petter! Og mens jeg gikk langs vegen kom tankene , jeg gikk jo akkurat og ruslet langs veger der han Petter gjennom årene har lagt grunnlaget til dagens trimf. Samtidig som det er helt uvirkelig at en beskjeden gutt fra Framverran nå er Norges Skikonge, forstår jeg at det ligger enormt mange treningstimer bak! 
Og det er nok mange som skal ha æren av å ha bidratt gjennom støtte og omsorg. Så på en bisarr måte dukker navnet Mari Amelie opp i tankene og etter  litt undring ser jeg sammenhengen. Jo, det har seg nemlig slik at midt opp i medias hardkjør og mobbing av Petter Northug for noen uker siden, dukket Marie Amelie opp og kuppet alle førstesidene i media !! Kun mindre notiser midt inne i avisene om han Petter og kanskje ble denne flotte kvinnen Petters reddende engel og derved inndirekte bidro til Petters gull i dag! Så for min del retter jeg også et "tusen takk" også til denne kvinnen og sender henne de beste ønsker for framtida og at vi får gleden av å se henne på ny her i Norge!!

Til slutt håper jeg at førstesiden i morgendagens Dagbladet får en førsteside som er helt svart, og at alle de som virkelig setter pris på dagens gull, boikotter avisa og lar være å kjøpe den på ei stund. For HUSK at avisas sportsredaktør Esten Sæther for kort tid siden gikk ut og hånet Petter og sa at det var FLAUT å være norsk! Kanskje burde vi ta i fra Esten Sæther passet hans, sende ham til Kongo og la ham få søke om retur derfra om han likevel skulle komme på bedre tanker.

GRATULERER MED GULLET ALLE SAMMEN!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar